Wednesday, April 22, 2009

What if i DIE tomorrow??

What if i die tomorrow??



What if you die tomorrow??





have u even tried pondering it before??

have u ever thought about what might happen to u the very next moment??

have u been afraid that u might not wake up to see the world the next morning??

have u been afraid of losing everything in just a blink of the eye??





if u know that tmr's ur last day,what are the things would u do before u end ur life??

things u think u must accomplish??

things u'll regret not doing??

things u're reluctant to do if u were yet alive??





have u thought of it before??

Give it a try..

try to list out the three things u 1st think of...
(very welcome to type it in my comments..hehe)






so, the story begins...


i had an exam yesterday(tues)...n i'll be having another 1 tmr(thurs)...

it was already 8pm on tues when a friend told me that we had to hand in an assignment(a will..can be very freestyle~) today(wed)..

i was like "WTF!! couldn't u have told me earlier...??!!"
(Actually it's my own mistake not remembering the deadline..I'M SORRY..)

So, i was worried all along n asked if anyone had a copy i could refer to(or maybe even copy..haha)

in the end, i managed to find lots of ppl who did this assignment before...

but u know what??

none out of the 8 or 9 ppl had saved their copies...

again, WTF??


so, bobian la...

i start typing lo...
simply type...
at the end, i manage to get 4 pages...



So, my will is as below:
(forgive me for my teruk mandarin...)


立遺囑人賴宗豪於廿零零九年四月十八日立下此書。

當你們看到這文章時,我已遠離你們而去,到那遙遠的地方。
我以後再也不能陪在你們的身邊了。對不起!
請你們要原諒我! 原諒我比你們早了一步踏上這條不歸路。我也是非常不願意的。我不想就這樣失去我們之間的親情、友情、愛情。
不過,我想沒關係。因為我們都知道我們彼此永遠都會住在彼此的心中,永埋在彼此的腦海裡。就因為這樣,我希望你們不要為我感到悲傷,不要為我感到不舍,也不要為我落淚。
天下無不散之筵席,你們就當我是先離開的那一位吧!
可以生活到今時今日,我想我也應該滿足了。在我這段說長不長,說短不短的生涯裡,有著你們大家的陪伴,讓我生活更精采、更充實,一點也不浪費。真的要感激你們大家啊!
謝謝! 謝謝! 謝謝!

爸、媽:
我對不起您們。我還沒來得及報答您們,卻就這樣現行告別了。請原諒我的不孝!您們的養育之恩,您們無限奉獻的愛,我只能說“爸媽,我愛你!”也許我都沒把它表現出來,不過我真的,真的很愛你們。在我在世之時,都沒能激起足夠的勇氣說出這麽簡單的3個字,真是沒用啊!
在此,我獻給天下的子女們:“勇敢的愛你們的父母親啊!”

姐姐:
在家中,你我倆的年齡差距最小了。我們之間有著較多共同的話題,共同的思考,共同的默契。就這樣,你成了全世界跟我最熟悉的那個人。你從小就那麽疼我,寵我,處處讓著我。謝謝你,也辛苦你了。事業上,你已找到你感興趣的領域了,希望你可以工作得愉快。愛情方面,小弟我真得祝你早日找到你的白馬王子,讓他好好愛護你,照顧你一輩子。想念我的時候就想起我們一起念書、一起補習、一起看劇、一起打桌球、一起聊心事的那些日子吧!“姐,我也愛你。”

弟弟:
也許你已不記得了,不過多年前幼稚的我曾經是多麽喜歡欺負你啊!請你原諒我。我知道你很多方面都會以我這個大哥爲例。而我這個做大的,非常的遺憾不能成爲一 個很好的榜樣。哥相信有朝一日你一定會成爲一個非常優秀的男人的。要多點自信噢!你可以的!不要忘記我們一起打羽球、一起下象棋、一起打電動、一起養蜘蛛 的那些美好日子。“弟,我也愛你。”

姐+弟:
爸媽就交給你們了!你們要好好照顧他們啊!

幼稚園&小學的朋友們:
畢業了以後,都沒找個時間跟你們好好的聚一聚、敍敍舊,真是非常的遺憾啊!只能在這祝福你們大家都找到自己的幸福。

中學的朋友們:
大家一起念書、一起拼大考、一起跑接力賽、一起大合唱、一起到處收舊報紙、一起喝茶聊天、一起哭哭笑笑的那些日子,永遠都是大家心中非常美好的回憶。我們一 起做的事情實在是太多了,而那卻已是我們都會不去的少年時光。從彼此非常陌生的中一生發展到無話不談的好朋友,謝謝你們陪伴我的那六年。在你們當中,當然 也包括了我的初戀、我的高中伴侶。謝謝你讓我更認識我自己,也讓我更認識男女閒愛情這個奇妙的東西。在此,我祝福你可以找到更適合你更好的男人。當然,也 祝其他所有朋友快點找到你們的另一半。

大學的朋友們:
我在台灣的大家庭(北僑)的所有兄弟姐妹們,你們與我一起慶生、過中秋、過聖誕等等。你們都在我遇到困難、挫折時,安慰我、關心我、照顧我。我從馬來西亞離家背井來到臺灣這個地方深造,是你們讓我感受到有家的感覺。謝謝你們大家!
我的籃球隊友們,謝謝你們都願意陪我打球。大家一起練球、一起比賽、一起檢討的時光都很快樂。你們永遠都是我最好的隊友。“北馬三俠”Go Go Go!

最後,我要再次感謝曾經在我生命中出現過的每一個人。是你們在我的人生中加了各種不同的調味料,讓我可以感受到生命中的酸甜苦辣。我的生命之路雖説不長,但卻因爲有了你們大家而變得如此寬闊啊!感激你們!我愛你們!


(really typed in a rush...
part real part fake...
really missed out lots of things...
so don't feel left out, my friends...)



i LOVE you all~~
n really, thanks to all of u for coloring n decorating my life...



also, thanks for reading...
i guess this is my longest blog ever...haha

7 comments:

gie^gie said...

thanks to you bendie i got something SO INTERESTING to read when i'm so pek-chek of writing my essay right now! can you believe that i accidentally laughed when i read your first para? paiseh haha. pity your lecturer who has to read so many "wills". only i realised how we "alive people" never take life seriously until something happens! laughed even more when i saw this "爸媽就交給你們了!你們要好好照顧他們啊!" how come 把重任交给他们两个啦?哈哈。though funny but from this post can see that you're very 感性 and realised how much you love us too=)everyone that came across your mind at this time must be ppl who influenced you a lot, otherwise you wont have inspirations to write it that quick! well well, you're not allowed to die yet. take care and good luck in tmr's exam!!

said...

Oh my goodness , can u please dun make it in such pathetic way ?

as in u gonna freak out urself by the nex minute.

kinda weird.

anyhow , u post some heart out , feel relief har ? haha. This is why blogging is nice.


Looking into Death. Erm , quite an interesting things to discuss about. I think i mentioned it in my last 6 or 7 post before, so u're consider plagiarise haha.

Well , its the only things i will never understand or instead conquer in this world lol.

We need a life , live like there is no tomorrow pls ~

good luck , and hopefully we can meet each other in TAIWAN. yeah ~

chh1988 said...

哈哈哈。。 你知道吗?当我知道你被要求写遗书,我的反应只有。。哈哈哈哈哈。。

不知道为什么,我只能傻笑,一半是因为你的内容,一半是因为什么我还没找出来。。有点提醒了我什么事情都有可能发生。。提醒了我要好好怀着感恩的心活在这个世界上。。也提醒了我要做些东西让所有的人记得我,像出自传或搞发明之类的,哈哈,酱就算我不在了,touch wood ,我还是不会被世人遗忘的。。呵呵呵。。

其实真得有那么一天知道什么时候会死亡,我想我应该不会做什么特别的事吧,应该还是跟平常一样,跟家人一起,打电话给所有认识的人。。不过这种东西很难讲。。所以。。不想去想它。。 哈哈哈

总之,你的华文水准进步很多。。我讲真的。即使明天世界末日我还是会这样讲。。哈哈哈。。

加油吧,我想如果我有可能因为疾病死亡的话,我一定很放心,因为你会救我,对吧?哈哈哈。。

Millie said...

i've thought bout that too,at some point of my life.but still,i love my life too much and im too young to die so hopefully i wont die anytime soon.. =P haha!you better stay alive and healty too so we can meet up in taiwan,soon!!!yeayyy!!!

howe said...

dun worry, fellas...
i'm not willing to leave this world yet...
only lived thru a quarter of my life..haven enjoyed enough...haha
in fact, if i weren't asked to write that assignment, i wouldn't have tot bout death at all...
anyway, i think that the point here is that we should accomplish the things we want..no regretzz
as long as we can, try to get it done the sooner the better..

hui2, i think i'm more into pediatrics..so i might be in charge of ur children, not u..haha

btw, really hope that u guys(cj,poi,xl) can come visit tw ya..

Anonymous said...

hey, benjamin lai! i accidentally clicked into ur blog.. din u mentioned PRIMARY SCH FRENS? i am pei pei (6 GREEN).. remember o not? ur primary sch frenz..lolz.. how is eu shi shin, chew fook liong them? i remember ur gd fren is eric ting izit? i dunno did i spell their name correctly o not.. haha

howe said...

Hi Pei Pei...
yes,i do remember u n u live nearby my house isn't it??
sry for the late late reply...
didn't notice that there was a new comment...
fu long in miri studyin..
shi shin in kch...
both shud be ok la..
n Erich, i also lose contact with him..sad~
how about u?